MEGHOSSZABBÍTOTTUK 10%-OS BIOTECH USA AKCIÓNKAT! A KEDVEZMÉNY MINDEN BIOTECH TERMÉKRE ÉRVÉNYES A BTH10 KÓD ÉRVÉNYESÍTÉSÉVEL!
X

Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy használjunk az oldal működéséhez szükséges cookie-kat.

Hirdetési cookie-kat csak az Ön hozzájárulása után használunk. Ezek a cookie-k az Ön viselkedése alapján segíthetnek nekünk célzott reklámokat megjeleníteni közösségi oldalakon vagy más weboldalakon.

HozzájárulokNem járulok hozzáTovábbi információk

AMIT A PROBIOTIKUMOKRÓL TUDNI KELL!

Táplálkozás, 2021. 06. 09.

A különféle probiotikumokról szóló írásokkal gyakran találkozhatunk a különböző írott és online újságokban. Amellett, hogy vény nélkül kapható „legális” készítmények, van néhány szempont, amelyeket érdemes figyelembe venni.

MIT REJTENEK AZ ELNEVEZÉSEK

probiotikumok olyan  életképes mikroorganizmusok, melyek a bélcsatornába kerülve megfelelő számban és aktív stádiumban számos pozitív élettani hatást eredményezhetnek.

A bélflóra változatossága olyan egyedi, mint az ujjlenyomatunk. Még a tápcsatorna különböző szintjein is eltérő, mert más az összetételük a gyomorban, vékonybélben és a vastagbél egyes szakaszaiban. A velünk szimbiózisban élő baktériumok számtalan élettani folyamathoz szükségesek (pl. a K vitamin és biotin szintézis, koleszterin és zsíranyagcsere szabályozása).

Hatásukat bizonyos betegségekkel kapcsolatban számos klinikai tanulmányban vizsgálták. Az alábbi esetekben javasolják a készítmény használatát:

  1. Már a reklámokból is ismert,  hogy antibiotikum kezeléshez társuló hasmenés megelőzésére ajánlott  48 órán belül megkezdett és az antibiotikum szedés befejezését követő 3-14 napig probiotikumot szedni.
  2. Hasonlóan jó hatású az akut gyomor-bélhurut, az „utazók hasmenése” esetén is.
  3. A Helicobacter pylori  nevű baktérium oki szerepet játszik a reflux betegség, gyomor és nyombél fekély kialakulásában. Jelenlétének igazolásához differens vizsgálatok -pl. kilégzéses teszt- szükséges. Amennyiben kimutatható a baktérium jelenléte, kombinált  antibiotikumos kúrával lehet kiirtani.

A  Lactobacillus tartalmú probiotikumok alkalmazása a Helicobacter pylori kezelés eradikációs rátáját is növeli.  

  1. Irritábilis bél szindrómában (IBS) szenvedőknél a  panaszok hátterében állhat túlzott laktóz és szukróz (asztali cukor) fogyasztás, amelyek a patogén baktériumok jó tápanyag forrásai.  Jó eredmény érhető el ez esetben is probiotikumok használatával.  
  2. A nem alkoholos zsírmáj esetén is feljegyeztek jótékony hatást  probiotikum kezelést követően, melyek közül kiemelendő a csökkenő koleszterin szint,  mérséklődő transzamináz (májenzim) eltérés, javuló inzulin rezisztencia.
  3. Étel allergiák esetében alkalmazott rövid  és hosszú távú probiotikum bizonyosan nem káros, de az egyértelmű összefüggés még nem bizonyított.
  4. Laktóz intolerancia esetén a gázképződés és hasi panaszok csökkentésére a Lactobacillus reuteri alkalmazásával érhető el kedvező eredmény.
  5. Krónikus székrekedésnél a Bifidobacterium lactis hozhat kedvező eredményt.
  6. Magasvérnyomás, elsősorban a szisztolés vérnyomás értékek csökkenését is tapasztalták egyes vizsgálatokban.
  7. Gyakori vagy visszatérő húgyúti-nőgyógyászati fertőzések, illetve  visszatérő légúti infekciók kivédésére, a kezelések kiegészítésére alkalmazott probiotikum jótékony hatása ismert.

 „A  probiotikumok gyulladásgátló hatásukat a helyi mikroflóra módosításán keresztül fejtik ki, stabilizálják a helyi mikroflórát, csökkentik a gyulladás mértékét, általános immunválaszt indukálhatnak. A tápcsatornánk kellő „probiotikum ellátottságát” egészséges egyénnél a kellően változatos, nem túlcsírátlanított étrend tartalmazza.  Étrendünk tartalmazzon prebiotikumokat. Ezek olyan természetes tápanyagok, melyeket a szervezet nem képes lebontani, így sértetlenül eljutnak a vastagbélbe, segítve a probiotikumok megtelepedését és gátolják a káros mikroorganizmusok szaporodását.” – magyarázza a doktornő.

 

GYULLADÁSCSÖKKENTÉS ÉTELEKKEL? IGEN!

  • A zöldségek, gyümölcsök (alma, áfonya, banán), halak, kis mennyiségben olajos magvak, teljes kiőrlésű gabonák és hidegen sajtolt növényi olajok az ideális „gyulladáscsökkentő étrend” alap pillérei.
  • A zöldségfogyasztás már önmagában is gyulladáscsökkentő. Emellett gyulladást csökkent, ha növeljük a napi folyadék bevitelt. (Testsúlykilogrammonként 40 ml napi folyadék bevitel ajánlott!)
  • Konzervek, mirelit ételek, félkész ételek, ételporok, chipsek, transzzsírok, állati eredetű zsírok, vörös húsok, tej, fehér cukor, alkohol kerülendők, illetve csak minimális mértékben fogyasztandók.

Bizonyos betegségek esetén a célzott kezelést kiegészítheti a kellő csíraszámú és  megfelelő ideig tartó életképes baktérium törzseket tartalmazó probiotikum kúra. Hatásos lehet a definitív  kezelés hatékonyságának növelésében,  ismételt fertőzés vagy remisszió (állapot romlás) megelőzésben.

Hozzászólás

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.