Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy használjunk az oldal működéséhez szükséges cookie-kat.

Hirdetési cookie-kat csak az Ön hozzájárulása után használunk. Ezek a cookie-k az Ön viselkedése alapján segíthetnek nekünk célzott reklámokat megjeleníteni közösségi oldalakon vagy más weboldalakon.

HozzájárulokNem járulok hozzáTovábbi információk

Blog kategóriák
Árukereső.hu

Üdvözöljük!
Oldalunkon közel 90 gyártó 2500 terméke közül válogathat.

Megrendelése átlagosan 2-4 munkanapon belül kerül kiszállításra!

A vásárláshoz regisztráció nem szükséges.

Árukészletünket folyamatosan bővítjük!

Shakerek széles választékban

BOSU/Egyensúly labda

POWER SYSTEM - JÓGA KERÉK

GORILLA WEAR HIGH TOPS EDZŐCIPŐK

MELYIK A LEGJOBB FEHÉRJE NEKED?

Táplálkozás, 2019. 07. 12.

Sokan úgy vélik, hogy a tejsavó a győztes a fehérjeporok világában . Gyors emésztés, magas elágazó láncú aminosav tartalom, nagy hatás a fehérjeszintézisre. Mások a kazeint támogatják, azt kedvelik. És akkor vannak…

Hasonlítsuk csak össze a különböző fehérjéket.

1. Aminosav tartalom:

A teljes fehérje 20 különböző aminosavból áll, és ezek közül néhány kritikusabb, mint mások. A lista tetején az elágazó láncú aminosavak (BCAA-k) vannak, amelyek leucint, izoleucint és valint tartalmaznak, amelyek a fehérjeszintézishez szükségesek, az izomrostok növekedéséhez. Következő az arginin, amely meghatározó szerepet játszik a nitrogén-oxid (NO) termelésben, amely számos létfontosságú tulajdonsággal bír az izomnövekedéshez. A glutamin szintén a listán előkelő helyen van

1.Tejsavó: A BCAA-k - különösen a leucin - tartalma miatt a legfontosabb aminosav a fehérje szintézis stimulálásához.

2.Szója: A legmagasabb az arginin-tartalma.

3.Kazein: A legmagasabb glutamin tartalma miatt a casein harmadik. 

4.Tojásfehérje: Habár a tojásfehérje nagyszerű aminosav-keverékkel rendelkezik, mégsem rendelkezik kimagasló aminosav tartalommal egyik kritikusabb aminosavból sem. Az arginin tartalma mondható jónak.


2. Felszívódás:

A fehérjék valódi vizsgálata a biohasznosíthatóság - mennyi kritikus amino jut el ténylegesen az izmokhoz. Ennek méréséhez a tudósok a fehérje-emészthetőség korrigált aminosav-pontszámot (PDCAAS) alkalmazzák. Figyelembe veszi a fehérje aminosav tartalmát és emészthetőségét, amely biztosítja, hogy az aminosavak az izmokba kerüljenek. Az aminosav- és emészthetőségi követelményeknek megfelelő fehérjék 100%-os PDCAAS értéket kapnak. Mind a négy fehérje megfelel a követelményeknek. Más szavakkal, magas minőségű fehérjeforrások, ellentétben a babokkal, amelyek 84%-ot kapnak. Így mozog a biohasznosulás csata:

1.Tejsavó, kazein, szója és tojásfehérje: Az egyes fehérjék PDCAAS értéke 100%.


3. Egészségügyi előnyök:

A testépítők számára a fehérjeporok első számú oka az izomnövekedés elősegítése. De meglepődhet, ha megtalálja, hogy a fehérjék némelyikének számos egészségügyi előnnyel jár

1.Szója: Nem csak a szív-és érrendszeri megbetegedések ellen nyújt védelmet, de az FDA által jóváhagyott, 25 gramm szójafehérje naponta csökkenti a kockázatot is. A szója ugyancsak előnyös a számos rákos megbetegedés, például a vastagbélrák, az emlő és a prosztata ellen.

2.Tejsavófehérje: Kezdőként, mert tejből származik és az egy jó kalciumforrás, amely fokozza a csont és a fogápolás egészségét, valamint segít a zsírvesztésben.  A közelmúltban tudósok kimutatták a tejsavó a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát csökkenti. Csökkentve a vérnyomást és növelve az erek kitágulását, amely izomépítő hatással bír. 

3.Kazein: A tejsavóhoz hasonlóan a kazein olyan hasznos peptideket tartalmaz, amelyek csökkentik a vérnyomást; és ez is jó kalciumforrás. 

4.Tojásfehérje: A tojásfehérje különleges egészségügyi előnyei nem kimagaslóak.


4. Fehérjeszintézis

A fehérje a fehérjeszintézis folyamatának növelésével növeljük az izomzatot. Ezért a testépítőknek olyan fehérjeporokat kell bevinniük, amelyek maximalizálják a fehérjeszintézist. 

1.Tejsavó: Az 1997-es franciaországi Clermont Auvergne-i egyetemi tanulmány azt mutatta, hogy a tejsavó gyors emésztése miatt jelentősen magasabb fehérjeszintézist eredményez, mint a kazein. 

2.Szója: Van némi vita a szója hatékonyságáról a fehérjeszintézisben és az izomnövekedés ösztönzésében. Mind a testépítők, mind a patkányok kutatása azt mutatta, hogy a szója ugyanolyan hatásos, mint a tejsavó az izomnövekedés stimulálásában. Ugyanakkor a kutatások azt is kimutatták, hogy a szója kissé alacsonyabb BCAA tartalma miatt, a szója nem aktiválja a fehérjeszintézisben a kritikus tényezőket.

3.Kazein: A kazeinről kimutatták, hogy kevésbé hatékony a fehérjeszintézis ösztönzésében. Az újabb kutatások a University of Texas Medical Branch (Galveston) beszámol arról, hogy a kazein is ugyanolyan hatásosan stimulálja a fehérjeszintézist, mint a tejsavó.

4.Tojásfehérje: A kutatások azt mutatják, hogy a tojásfehérjék hasonló hatást fejtenek ki a fehérjeszintézisben, mint a tejprotein egyes populációi. Bár rendelkezik egy tisztességes mennyiségű BCAA tartalommal, a fehérje szintézisének képessége nem olyan hatásos, mint a tejsavóé.


5. Edzés előtti használat

A kutatások azt mutatják, hogy a legjobb idő a fehérjeporok beviteléhez közvetlenül az edzés előtt és után van. 

1.Tejsavó: A tejsavó fehérje olyan összetevőket tartalmaz, amelyek növeli az erek tágulását, ami miatt hatékonyabb a tápanyagok (mint például az aminosavak) szállítása. Gyors emészthetőség. A University of Texas Medical Branch (Galveston) kutatása azt mutatta ki, hogy az aminosavak az izmokhoz való gyors eljutása az edzés előtt megnöveli az izomfehérje-szintézist. 

2.Szója: Mivel nagy mennyiségű arginint tartalmaz (közel 2 gramm / 20 gramm szója), ezért nagyszerű edzés előtti fehérje, NO szint növelése és az erek tágulását is fokozza. Ráadásul majdnem olyan gyorsan emészthető, mint a tejsavó protein.

3.Tojásfehérje: A tojásfehérje az arginin tartalma, miatt lett harmadik, bár nem jelentős mennyiségben van benne arginin.

4.Kazein: Végül, de nem utolsósorban a kazein, mert lassan emészthető, ami azt jelenti, hogy nem fog gyorsan az edzés alatt aminosavat adni az izmoknak. 

Hozzászólás

Gyártók
PIACVEZETŐ MÁRKÁK MEGBÍZHATÓ FORRÁSBÓL

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.