Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy használjunk az oldal működéséhez szükséges cookie-kat.

Hirdetési cookie-kat csak az Ön hozzájárulása után használunk. Ezek a cookie-k az Ön viselkedése alapján segíthetnek nekünk célzott reklámokat megjeleníteni közösségi oldalakon vagy más weboldalakon.

HozzájárulokNem járulok hozzáTovábbi információk

Blog kategóriák
Blog cimkék
ásványi anyagok test felesleg energia edzés edzés fehérje diéta kreatin bcaa bicepsz aminosav krém kollagén motiváció tesztoszteron kettlebell otthoni edzés vitamin ízületvédelem étrendkiegészítő multivitamin éjszakai fehérje felszívódás szabad aminosavak kazein húzódzkodás alkar izom tippek gyakorlat biológiai érték életmódváltás egészséges étkezés carb whey édesség szénhidrát hízás karácsony enzim tejsavó koncentrátum fehérjebevitel DNS kompresszió fitnesz trendek alvás nootropikumok hasprés plank gyakorlatok hasizom haskerék rizs protein gluténmentes fehérje rice protein allergénmentes fehérje barna rizs fehérje rizsfehérje rizs fehérje növényi fehérje tilápia tojás tonhal szálkásítás pulykamell hátfájdalom gerincpanaszok csigolya inverziós terápia inverz tréning gravitációs csizma kiképzés mellizom melledzés tárogatás nyomás csigás gép izoleucin mtor leucin valin elágazó láncú izomépítés száraz izomtömeg marhafehérje beef protein vízhajtó kapszula vízhajtó ételek vízhajtás útmutató edzőterem kortizol blokkoló kortizol inzulin növekedési hormon GH tesztoszteron fokozók hormonok karedzés bedurranás kar pizza hamburger csaló kaja clean eating kültéri edzés szabdadban edzés fekvőtámasz gömbsúlyzó girya girja csokitorta tanácsok nyári edzés edzés melegben zma creatine kreatin monohidrát zsírégetés személyi edző kalóriakalkulátor fogyás kalóriabevitel kalória maca collagen tribulus collagen liquid folyékony kollagén kollagén tabletta kollagén kapszula HIIT saját testsúlyos edzés TRX cél testépítők nélkülözhetetlen fehérje por tejsavó fehérjeforrás csirkemell immunrendszer vérkeringés erősít vas cink steak fehérje forrás vörös hús tápláló marhahús marha B-vitamin aminosav fehérje tenyésztés természetes kiválasztás egészség tojás friss pótlás vegyület forrás búza rizs burgonya gabonapehely kukorica tészták pékáruk müzlik gyümölcsök magvak cukor zöldség alapvető tökéletes rendszer természet testalkat naponta intenzív séta bevitel mozgás megoldás töltés étkezés raktár éhség ételfogyasztás stressz gyomor víz konzisztencia édes burgonya zab teljes kiőrlésű kenyerek és tészták barna rizs jobb minőségű színhidrátok ételek fehér tészta fehér rizs shaker tej hal kiváló tápértékű élelmiszer vitaminok D-vitamin foszfor magnézium szelén jód esszenciális zsírsavak könnyen emészthető fehérkenyér édességek gyorsfelszívódás időzítés szénhidrát energikus regeneráció kutatás súlyvesztés súly tanulmány fogyés yazio myfitnesspal diéta kalóriaszámlálás kitartás jutalom szokás tanács napi rutin csoki célkitűzés téplálkozás fogadalom újév 
Árukereső.hu

Utoljára megtekintett
Még nem tekintett meg egy terméket sem.
BANKKÁRTYÁS FIZETÉS

Kalóriaszámlálás - A leghatásosabb fogyókúrás stratégia tényleg olyan nehéz lenne, mint ahogy azt sokan mondják?

Táplálkozás, 2020. 11. 06.

Kell-e kalóriát számolnunk ahhoz, hogy fogyhassunk? Nem! Segít-e a kalóriaszámlálás, megéri vele foglalkozni? Igen!!

 

Egy új tanulmány azt az eredményt hozta, hogy önmagunk ellenőrzése kevesebb, mint 15 percünkbe kerül naponta. A kutatások szerint, a fogyás sikerének egyik legjobb előjelzője a kalóriák követése és feljegyzése a nap során, azonnal, amikor elfogyasztjuk az adott ételeket. De a táplálkozás követése, a kalóriák számlálása és feljegyzése sokak számára kellemetlen, időigényes, így nagyon sok fogyni vágyó nem tudja összeszedni az kellő akaraterőt ahhoz, hogy belevágjon.

Egy teljesen új, most márciusban napvilágot látott kutatás, azt sugallja, hogy a táplálkozás követése jóval kevésbé megterhelő, mint amilyennek látszik.

Egy 6 hónapos online fogyókúrás program résztvevőit vizsgálták és azt találták, hogy a legsikeresebb résztvevők csupán átlagosan 14,6 percet töltöttek ezzel a tevékenységgel naponta. A résztvevők rögzítették az ételek- és italok kalóriatartalmát, csakúgy, mint a az adagok méretét és az elkészítési módokat. A tanulmány, amit a Vermont Egyetem és a Dél-Karolina Egyetem közösen végzett, az első a világon, ami számosította azt az időt, ami a az önellenőrzéshez szükséges azoknál, akik a legsikeresebbek a súlyvesztésben. 

"Az emberek utálják; azt gondolják, hogy megterhelő és borzalmas, de nekünk az volt a kérdésünk, hogy valójában mennyi időbe is telik. A válasz: igazán nem sokba" - mondta Jean Harvey, a kutatás vezetője.

A kutatók 142 résztvevő önellenőrzési szokásait vették górcső alá, akik mindannyian egy online fogyókúrás program résztvevői voltak. A résztvevők 24 héten keresztül, hetente "találkoztak" egy online beszélgetésre, amit egy képzett dietetikus vezetett.

A résztvevők az adatokat online is rögzítették, melyből az is kiderült, hogy emmyni időt fordítottak a tevékenységre és milyen gyakran végezték el az rögzítést (ezeket vették aztán figyelembe a kutatók). Azok a résztvevők, akik 10%-ot fogytak a súlyukból - a tanulmány legsikeresebbjei - a program első hónapjában átlagosan 23,2 percet töltöttek el a rögzítéssel, ami aztán a 6 hónap végére lecsökkent napi átlag 14,6 percre.

Rövid, de gyakori.

Ami a leginkább befolyásolta a súlyvesztés sikerét, az nem az önellenőrzésre szánt idő volt - azaz, ha valaki hosszabb ideig foglalkozott vele, részletesebben rögzített mindent, az nem jelentett nagyobb sikert -, hanem a rögzítések gyakorisága, ami korábbi tanulmányok eredményeit erősítette meg.

"Azok voltak a legsikeresebbek, akik folyamatosan, napról-napra, kitartóan rögzítették az adatokat napi 3-, vagy több alkalommal." - mondta Harvey és megjegyezte: "Úgy tűnik, hogy maga a rögzítés cselekménye a kulcsfontosságú, nem a vele eltöltött idő."

A kutató a rögzítéshez szükséges átlagos idő csökkenését annak tudta be, hogy a felhasználók egyre hatékonyabban voltak képesek bevinni az adatokat, amit a használt applikációban, a már használt ételek könnyű bevihetősége is segített.

A tanulmány legfontosabb megállapítása, hogy segítheti a fogyni vágyókat abban, hogy milyen szokásokra fordítsanak a legnagyobb figyelmet a programjuk során. 

"Tudjuk, hogy az emberek többre képesek, ha helyesek az elvárásaik. Eddig is képesek voltunk már azt elmondani, hogy 200 percet kellene edzeniük hetente, de amikor arról esik szó, hogy jegyezzék le az étkezéseik adatait, akkor nem tudtuk megmondani, hogy ez mennyi időbe is telik. Mostmár meg tudjuk ezt is mondani." - foglalta össze a kutató.

"Nagyon hatásos és nem olyan bonyolult, mint amilyennek az emberek gondolják."

Az alkalmazások, amit a legtöbben használnak: MyFitnessPal, Cronometer, Yazio.

Magyarul pedig a kaloriabazis.hu érhető el és használható kiválóan!

Cimkék:kalóriaszámlálás, diéta, myfitnesspal, yazio, fogyés, tanulmány, súly, súlyvesztés, kutatás, szénhidrát, energia, időzítés, edzés, gyorsfelszívódás, édességek, fehérkenyér, fehér tészta, fehér rizs, ételek, jobb minőségű színhidrátok, teljes kiőrlésű kenyerek és tészták, barna rizs, édes burgonya, zab, gyomor, konzisztencia, stressz, ételfogyasztás, éhség, felesleg, test, energia, étkezés, raktár, töltés, intenzív, séta, bevitel, mozgás, megoldás, naponta, cél, testalkat, felesleg, természet, rendszer, tökéletes, alapvető, cukor, zöldség, magvak, gyümölcsök, müzlik, pékáruk, tészták, gabonapehely, kukorica, burgonya, rizs, búza, forrás, vegyület, pótlás, friss, energikus, edzés, regeneráció

Hozzászólás

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.